maandag 26 augustus 2013

Voortgang quilts

Even een korte update!
Ik ben begonnen aan de applicatiequilt waarvan ik al een schetsje maakte. Inmiddels heb ik drie figuurtjes af. In plaats van de rest ook uit te tekenen, houd ik het bij deze drie, en ga ik ze nog een keer maken, maar dan in andere stoffencombinatie. Het is nog best een gepriegel!

De achtergrondstof heb ik veel te groot geknipt, blijkt wel. Het afplaktape dat erop zit, is om een rechte rand te hebben, en voorkomt teveel rafelen. Ik ga het nog bijknippen, maar wacht eerst even af tot alle blokjes klaar zijn.






Ik heb ook een andere quilt in gedachten waar ik mee wil gaan beginnen, een farmer's wife quilt. Dit is een soort samples quilt. Ik ben al een aantal blokken aan het verzamelen die ik wil gaan maken. Als stof gebruik ik de vogeltjesstof uit een eerdere post, en daarbij kleurende stofjes. Ik hoop dat het een mooie grote deken wordt om te gebruiken in de winter op de bank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten